Szukacie rekompensaty za nieudany urlop od biura podróży Coral Travel (Wezyr Holidays)? Sprawdzamy, jak i w jakim terminie i w jakiej formie prawidłowo złożyć pismo reklamacyjne u tego touroperatora. Oto przegląd najważniejszych informacji na podstawie Warunków Imprez Turystycznych Coral Travel (Wezyr Holidays) obowiązujących od 23.05.2019 r. [wydanie nr 56].
Coral Travel = Wezyr Holidays
Na początek ciekawostka. Celowo piszemy w artykule Coral Travel (Wezyr Holidays). Bo pomimo tego, że dziś to biuro podróży występuje pod nazwą Coral Travel (Poland), to wielu może mieć w pamięci jego dawną nazwę tj. Wezyr Holidays (Service). Wiemy też, że część z was miała już nieprzyjemne przygody z Coral Travel (Wezyr Holidays) i nigdy więcej nie chciałaby jechać na wakacje z tym biurem. Dlatego posługujemy się obiema nazwami.
Przykład: Nie wiadomo czemu jeden z największych portali turystycznych – wakacje.pl wciąż (stan na 11.06.2019 r.) posługuje się dawną nazwą touroperatora („Wezyr”) – zobaczcie sami:
Źródło: www.wakacje.pl
Przykład (z życia): Rozczarowani postawą Coral Travel podróżni, zarzekali się, że nigdy więcej i nigdzie z tym biurem podróży nie polecą. Co więcej, o swoich przykrych doświadczeniach opowiadali znajomym, rodzinie – próbując ich przestrzec przed wyborem tego konkretnego touroperatora. Jakież było ich zdziwienie, kiedy na rocznicę ślubu, dostali w prezencie zagraniczną wycieczkę. Organizowaną przez… Wezyr Holidays. Jak do tego doszło? Bo darczyńcy, czyli rodzice podróżnych, dokonali zakupu przez portal wakacje.pl. I pomimo tego, że wiedzieli, że powinni wykluczyć ofertę Coral Travel, nieświadomi (i wprowadzeni w błąd) wybrali ofertę Wezyr Holidays… (czyli tego samego touroperatora).
Uwaga na wciąż nieprzyjazną formę OWU
O OWU (biuro nazywa je „Warunkami Imprez Turystycznych” = WIT) Coral Travel (Wezyr Holidays) pisaliśmy już na naszym blogu, wskazując nie tylko na nienegocjowalne zapisy regulujące niemal każdą wakacyjną okoliczność, ale też sposób przygotowania samego dokumentu.
Od jego czytania szczypią oczy i zgrzytają zęby. Trudno jest bowiem wytrzymać 10 stron lektury stłoczonych liter i ciasno upchanych akapitów. A przecież to w OWU znajdują się wszystkie istotne dla nas – klientów informacje dotyczące sposobu organizacji naszego urlopu. Oraz, co nie mniej ważne, trybu składania reklamacji, w przypadku, gdy ten urlop okazuje się nie całkiem udany.
[UWAGA:] Do zawarcia umowy z biurem podróży dochodzi poprzez przesłanie wam podpisanej przez biuro (lub agenta) formularza Umowy – zgłoszenia lub poprzez wpłatę zaliczki.
[PORADA:] W formularzu Umowy – zgłoszenia (czyli części umowy z tym biurem podróży) czeka „zahaczka” w postaci oświadczenia, że oto zapoznaliśmy się z treścią OWU i je akceptujemy…. Touroperator bardzo często powołuje się na ten zapis w sporach ze swoimi klientami dlatego faktycznie czytajmy także tę część umowy.
O tym, dlaczego OWU to tak ważna, ale (zbyt) często pomijana część naszej umowy z biurem podróży pisaliśmy już tutaj.
Jak reklamować nieudane wakacje w biurze podróży Coral Travel (Wezyr Holidays)?
Na naszym blogu znajdziecie podpowiedzi i informacje o tym, jak prawidłowo składać reklamacje do:
– Itaki;
– Grecosa;
– TUI – tradycyjnie lub poprzez formularz online;
Tym razem podpowiadamy wam, jak skutecznie reklamować nieudane wakacje z Coral Travel (Wezyr Holidays).
1. Gdzie znajdę informację o sposobie/ trybie reklamowania w Coral Travel (Wezyr Holidays):
– w dokumencie „Warunki Imprez Turystycznych” dostępnym na stronie internetowej Coral Travel (Wezyr Holidays) w rozdziale 6 „Reklamacje i odpowiedzialność”.
[UWAGA:] Bardzo ważne jest to, że umowa z tym biurem podróży zobowiązuje nas do ich przeczytania i to przed zawarciem umowy. Touroperator także bardzo często powołuje się na ten zapis w sporach ze swoimi klientami.
Przy pisaniu tego artykułu podpieraliśmy się OWU obowiązującym od 23 maja 2019 r. (wersja 56).
[UWAGA:] Coral Travel (Wezyr Holidays) zastrzega, że częścią umowy są wyłącznie treści znajdujące się na jego stronie internetowej z momentu zawarcia umowy.
[PORADA:] Ponieważ ten touroperator mniej więcej raz w miesiącu wprowadza kolejną wersję swojego OWU, to zachęcamy Was do tego, by kupując wycieczkę dodatkowo się zabezpieczyć. I jeszcze tego samego dnia pobrać ze strony internetowej biura treść aktualnie obowiązującego OWU. Może się przydać…
2. Forma reklamacji w Coral Travel (Wezyr Holidays):
W swoim OWU touroperator informuje „Jeżeli Podróżny składa reklamację po zakończeniu Imprezy, powinien skutecznie doręczyć ją w formie prostej, zrozumiałej i czytelnej na trwałym nośniku w terminie do 45 dni od daty zakończenia Imprezy.”
[UWAGA:] Warto jest więc wiedzieć, czym jest ten „trwały nośnik”.
[PORADA:] Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w Rozdziale 8 OWU (na jego końcu). Tam bowiem touroperator obwieszcza nam, że za „informację/oświadczenie przekazane na trwałym nośniku uważa jedynie informację/ oświadczenie przekazane wiadomością elektroniczną lub listem na wskazane w WIT adresy.”
3. Co to za adresy, czyli do kogo kierować reklamację?
Mamy trzy możliwości, do wyboru:
- bezpośrednio na adres:
Coral Travel Poland
Postępu 17B,
02-676 Warszawa - [nieaktualne: emailem: reklamacja@coraltravel.pl] aktualnie: 2. formularz reklamacyjny na www.coraltravel.pl/client/
register - do punktu sprzedaży, w którym została zawarta umowa
[UWAGA:] Tu czeka na nas kolejna „zahaczka.” Bo biuro podróży zastrzega, że reklamacje przesłane pod inny adres, niż wskazany powyżej, nie będą w ogóle rozpatrywane.
4. Terminy reklamacji w Coral Travel (Wezyr Holidays):
W swoim OWU touroperator informuje „Jeżeli Podróżny składa reklamację po zakończeniu Imprezy, powinien skutecznie doręczyć ją w formie prostej, zrozumiałej i czytelnej na trwałym nośniku w terminie do 45 dni od daty zakończenia Imprezy.”
[UWAGA:] Biuro podróży serwuje nam kolejną „zahaczkę”. Otóż w OWU zastrzega, że: „Datą złożenia reklamacji jest data jej wpływu do Organizatora lub punktu sprzedaży, w którym została zawarta Umowa.”
[PORADA: ] Jeśli więc zamierzaliście przesłać swoją reklamację tradycyjną pocztą w ciągu 45 dni od powrotu z wycieczki, zaplanujcie wysyłkę z odpowiednim wyprzedzeniem. W naszej ocenie taki zapis nie jest do końca fair – jako klienci nie mamy bowiem żadnego wpływu na to, kiedy przesyłka faktycznie dotrze do adresata.
Ale, jak już wspominaliśmy, OWU się nie negocjuje. Jeśli jego zapisy nam jako klientom nie odpowiadają, może warto rozważyć, czy w ogóle chcemy z takim biurem spędzać swoje wakacje. Ale to już temat do innej dyskusji.
5. Co musi zawierać reklamacja nieudanych wakacji w Coral Travel (Wezyr Holidays):
Tego, oprócz numeru rezerwacji i adresu korespondencyjnego ułatwiających naszą identyfikację już touroperator nie podaje.
[UWAGA:] Samym podaniem naszych danych raczej niewiele uda nam się wskórać.
[PORADA:] Zatem, pismo reklamacyjne powinno zawierać dodatkowo:
(a) informacje dot. imprezy turystycznej, na której byliśmy;
(b) listę niezgodności z umową;
(c) informację, że zgłaszaliśmy te niezgodności organizatorowi podczas wycieczki (to nasz obowiązek);
(d) określenie naszych żądań i ich wysokości (obniżenia ceny, odszkodowania, zadośćuczynienia za poczucie zmarnowanego urlopu);
(e) dowody na poparcie twierdzeń.
Powyższe to, naszym zdaniem, absolutne minimum, które musi znaleźć się w reklamacji nieudanych wakacji do każdego biura podróży. W praktyce jednak okazuje się, że proste wyliczenie niezgodności z umową i sucha informacja pt. „domagam się zwrotu ceny wycieczki i zadośćuczynienia za zmarnowany urlop” może niejako „z automatu” spowodować oddalenie waszej reklamacji. Bo jeżeli nie opiszecie szeroko swoich odczuć i konsekwencji, jakie spowodowały u was konkretne nieprawidłowości, nie liczcie, że osoba po drugiej stronie biurka będzie się wczuwała. Np. w to, że zamiast komfortowego rodzinnego apartamentu mieliście do dyspozycji trochę większy pokój przedzielony niedopraną kotarą. Dlatego warto jest się trochę postarać pokazując własną perspektywę.
Dlaczego warto napisać dobrą reklamację do Corala?
Bo każdy z nas ma zupełnie inne oczekiwania w związku ze swoim urlopem. I te oczekiwania, nadzieje i plany trzeba mocno osadzić w kontekście wyboru tej konkretnej oferty biura Coral Travel (Wezyr Holidays). I pokazać (udowodnić), w jaki sposób zostały zniszczone nieprawidłowym wykonaniem umowy przez tego touroperatora.
Nie do końca sprawne sprzęty i powyrywane gniazdka elektryczne w pokoju? Jedni machną na to ręką, bo w końcu zamierzają tam tylko spać, a poza tym intensywnie zwiedzać bliższą i dalszą okolicę. Ale ci, którzy przyjechali tam z dziećmi mogą z kolei wzruszeniem ramion przyjąć komunikat o odwołaniu kolejnej zaplanowanej wycieczki. Nie odpuszczą jednak niebezpiecznych, zwisających ze ściany kontaktów. Dlatego wskazując to, co zmarnowało nasz urlop, warto jest osadzić to w kontekście naszych planów, oczekiwań i spodziewanych wrażeń.
Kto napisze za nas reklamację nieudanego wyjazdu na wakacje?
Doskonale wiemy, jak trudno jest przygotować reklamację do biura podróży. Wielu z nas nie ma zupełnie ochoty wracać pamięcią do nieudanych wakacji, chociaż czuje, że sprawa wymaga wyjaśnienia. Bywa, że klienci wracają z wycieczki z poczuciem nie tylko zmarnowanego urlopu, czasu i pieniędzy, ale też z przeświadczeniem, że zostali po prostu oszukani. Decydując się na reklamowanie marnego wyjazdu, szukają więc ujścia swoich emocji.
W takich momentach łatwo jest popełnić błąd i dać się sprowadzić na manowce.
A przez błąd formalny (złą formę, zły adres, przekroczenie terminu) biuro odrzuci reklamację, bez względu na jej treść.
Co do treści natomiast – czy nie przeszło wam przez głowę (lub wręcz nie napisaliście do biura podróży), że „nie chodzi o pieniądze, chodzi o zasadę”… Tymczasem właśnie chodzi o pieniądze. O odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop. Za zmarnowany czas, którego nikt nam nie zwróci. Za wyrzucone pieniądze, które mogliśmy wydać na tysiąc innych sposobów. Za stres, za nerwy, czasem też bardziej fizyczne straty.
Więc jeśli chcemy „pokazać” cokolwiek naszemu touroperatorowi, niech to będzie informacja, że jesteśmy świadomi swoich praw, znamy umowę z biurem podróży, doskonale wiemy, co było nie tak i będziemy konsekwentnie domagać się należnych nam rekompensat za zmarnowany urlop. Nasz i naszych bliskich.
Chcecie reklamować nieudane wakacje w Coral Travel (Wezyr Holidays)?
Jeśli nie wiecie do końca, jak napisać taką skuteczną reklamację, możecie po prostu zlecić jej przygotowanie. Na przykład za pośrednictwem naszego serwisu.
Otrzymacie gotowy produkt. Reklamację napisaną i podpisaną przez radcę prawnego, eksperta od prawa turystycznego, który w profesjonalnym piśmie odwołuje się do przepisów i postanowień waszej umowy, punktuje niezgodności i prawidłowo kalkuluje wysokość rekompensaty. Wszystko to zawsze opiera się o kontekst waszych urlopowych oczekiwań, nadziei i planów.
Co więcej, reklamacja zostanie za was złożona w przepisanym terminie i wymaganej przez biuro formie.
Dlatego przygotowując reklamację do biura podróży, nie warto jest korzystać z gotowych rozwiązań, które można znaleźć w Internecie. Jeśli chcecie wiedzieć, dlaczego jeszcze wam tego nie polecamy, koniecznie zerknijcie tutaj.
6. Odpowiedź biura podróży:
Coral Travel (Wezyr Holiday) obiecuje w umowie, że ustosunkuje się do naszej reklamacji „na trwałym nośniku w terminie 45 dni od zakończenia Imprezy, a w przypadku gdy reklamacja zgłoszona została po zakończeniu Imprezy, w terminie 45 dni od jej złożenia.”
Dodaje też, że w wypadku odmowy uwzględnienia reklamacji uzasadni jej przyczyny…
7. Ważne informacje, uwagi i zastrzeżenia:
Wybieracie się z Coral Travel (Wezyr Holidays) na wycieczkę samolotem? W informacji od biura podróży znajdziecie taki zapis:
„Reklamacje dotyczące przelotu do/z miejsca docelowego oraz bagażu zniszczonego lub uszkodzonego w czasie przelotu samolotem podlegają regulacjom Konwencji Warszawskiej z 1929 z późniejszymi zmianami, Konwencji Montrealskiej z 1999 r., rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 [o zasadach odszkodowań i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład lub odwołania lub dużego opóźnienia lotów] oraz polskiej ustawy Prawo Lotnicze. Zgodnie z tymi regulacjami pasażer [posiadający imiennie wystawiony bilet] może złożyć reklamację do przedstawicielstwa właściwej linii lotniczej, a w przypadku wyczerpania drogi reklamacyjnej – skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.”
[UWAGA:] Ta informacja jest nieścisła i może wprowadzać was w błąd.
[PORADA:] Po pierwsze, od 1 kwietnia 2019 r. ULC nie rozpatruje już skarg na opóźniony /odwołany lot. O szczegółach możecie przeczytać tutaj.
[PORADA:] Po drugie, może sugerować, że po odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot, należy się zwrócić wyłącznie do linii lotniczych – a to nie jest prawdą. Owszem możecie domagać się od przewoźnika odszkodowania. Pamiętajcie jednak, że jeśli przelot jest częścią waszej wycieczki z biurem podróży, to odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie umowy spoczywa przede wszystkim na touroperatorze. I od 1 lipca 2018 r. jest ku temu podstawa prawna, wyrażona wprost w przepisie art. 50 ust. 7 w zw. z art. 48 ust 1 ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.
I to jest ochrona znacznie szersza niż odszkodowanie od linii lotniczych. Bo ze względu na uciążliwe i długotrwałe oczekiwanie na odwołany lub opóźniony lot (szczególnie wtedy, gdy towarzyszą nam dzieci lub osoby starsze) i dyskomfort, jaki z tego powodu odczuwamy (stres, zmęczenie, itp.) możemy domagać się od biura podróży także zadośćuczynienia z powodu naszego zmarnowanego urlopu. Opóźniony czy odwołany lot stanowić będzie zatem zarzut reklamacyjny, a wszelkiego rodzaju odpowiedzi biura podróży, w którym będzie próbowało przerzucić odpowiedzialność wyłącznie na linie lotnicze będą chybione i należy się od nich odwołać.
Piszcie o własnych spostrzeżeniach
Jeżeli mieliście własne przygody z procedurą reklamacyjną w biurze Coral Travel (Wezyr Holidays) – napiszcie o tym do nas. Postaramy się je skomentować.
Jeśli chcecie czytać więcej podobnych artykułów polubcie naszą stronę na Facebooku.
Omijajcie przewoźnika Coral Travel szerokim łukiem byłem w Lipcu w Turcji jako Syngiel A byłem zakwaterowany do obcych ludzi bo okazało się że nie ma dla mnie miejsca w Hotelu i oczywiście miałem jeszcze dopłatę do Singla Rezydent nic z tym faktem nie zrobił bo stwierdził że tak już jest A firma Coral Travel na moją reklamację odpowiada mi że nie widzi podstawy do mojej Reklamacji Rezerwacja nr 1206452 Moja opinia jest po to żeby ostrzec innych przed takimi oszustami jakim jest firma Coral Travel
Tomek, dziękujemy za komentarz. Nasze doświadczenia także skłaniają nas do b. niskiej oceny tego biura podróży. Chodzi tu ocenę obsługi posprzedażowej klientów. Na tym etapie Coral próbuje chronić się za rozbudowanymi klauzulami swoich umów, wykorzystując zawarte tam definicje, informacje czy zastrzeżenia. Dopiero wtedy biuro lubi wskazywać, że hotel „odnowiony” = „odmalowany” a „oddany do użytku” (w kontekście daty w umowie np. 2018) to nie to samo co „wybudowany” itd. Dlatego, skoro oni mają swoich prawników, warto mieć po swojej stronie swojego… Wpadki mogą przytrafić się każdemu – szczególnie, gdy prowadzi biznes na szeroką skalę. Chodzi jednak o to, aby umiał się do tego przyznać i odpowiednio wynagrodzić szkody klientom. Mamy wrażenie, że Coralowi n i e z a l e ż y na przywiązaniu Klienta do marki – próbuje go zmęczyć często niemerytoryczną polemiką (a nóż odpuści…?). Jednak pamiętaj, że jeżeli czujesz, że masz solidne argumenty, możesz się o d w o ł a ć od odpowiedzi biura na reklamację (do samego biura) lub skierować sprawę do sądu. N i e j e s t tak, że Coral (Wezyr) Travel nie płaci…
Również reklamacja grupowa z Coral Travel.W swoich warunkach imprez turystycznych piszą, że ustosunkują się do reklamacji w ciągu 45 dni. Co jeśli ten termin nie został zachowany? Problemem jest uchylony art. 16b ustawy o usługach turystycznych. Czy można uznać, że poterminowa odpowiedź musi być równoznaczna z uznaniem reklamacji? Na co się w takim wypadku powołać? – na Warunki imprez turystycznych Coral Travel?
Dominik, dziękujemy za komentarz. Swoją odpowiedź przedstawimy w punktach:
(1) Chodzi tu o termin, który po 1.07.2018 nie jest już regulowany ustawą a więc taki, o którym możnaby powiedzieć, że został narzucony organizatorom turystycznym (np. Coral Travel Polska – CTP).
(2) Od 1.07.2018 (a więc już od wielu lat) jest on regulowany przez umowę w części Warunki Imprez Turystycznych (WIT).
(3) Zatem termin na udzielenie odpowiedzi klientom został wyznaczony jednostronnie i dobrowolnie przez to biuro podróży.
(4) Świadczą o tym chociażby pojawiające się dowolności w ukształtowaniu nierównych zasad dla obu stron – o zachowaniu terminu przez Klienta decyduje tu data doręczenia reklamacji do CTP w ciągu 45 dni, a o zachowaniu terminu przez CTP – zaledwie data nadania pisma, od której liczy się ten termin).
(5) Z wyłączenia tej kwestii spod regulacji ustawy wynika też brak dotychczasowej sankcji – niezachowanie przez biuro podróży terminu nie skutkuje już uznaniem reklamacji za zasadną (a szkoda).
(6) Taką praktykę możemy zatem piętnować wskazując, że działania CTP – także na etapie reklamacyjnym – powinny być oceniane uwzględniając wysoki miernik staranności, jakiego należy wymagać od profesjonalisty (art. 355 § 2 k.c.).
(7) I w tym kontekście podnosić, że niedotrzymanie terminu na odpowiedź na reklamację to (kolejne) naruszenie umowy przez touroperatora.
(8) Jednak ze swojego doświadczenia wiemy, że spływa to po CTP jak po przysłowiowej kaczce.
(9) [PODPOWIADAMY]: wzywajcie w swoich pismach CTP do zapłaty rekompensaty, wyznaczając im termin krótszy, np. 14-dniowy.
(10) W ten sposób zabezpieczycie sobie odsetki za opóźnienie liczone od tej daty (a nie „45 dni +”).
(11) Czekamy również na zmianę k.p.c. i wprowadzenie „Postępowania z udziałem konsumentów” – jego przepisy mogą m. in. piętnować takie zachowania przedsiębiorcy, jeżeli przyczyniły się do zbędnego wytoczenia powództwa lub wadliwego określenia przedmiotu sprawy.
Witam, nie polecam biura Coral Travel, moje wakacje zostały anulowane z powodu wyjazdu dwóch osób tej samej płci. To jest dyskryminacja!
Dziś wróciliśmy z wakacji w Hurgadzie organizowanej przez Coral Travel termin 24-31 lipiec 2022 w życiu nie przeżyliśmy takiej traumy. Pierwszy raz korzystaliśmy z tego biura i na 100% ostatni oszukani jesteśmy pod każdym względem: pokoju, brudu, braku pomocy ze strony rezydentów. Hotel Minamark 4* totalna porażka te gwiazdki chyba z kosmosu zamiast pokoju 2 osobowego z balkonem chcieli nam dać 2 jedynki po naszym sprzeciwie dostaliśmy obskórną nogę z okienkiem na ścianę hotelu i hałaśliwą ulicę. Rezydent nie pomógł i stwierdził że mamy się dochodzić w biurze w Katowicach bo tam kupowaliśmy wycieczkę . Czekaliśmy z utęsknieniem na powrót bo oczywiście wcześniejszej możliwości powrotu też nie było. Rezydent powiedział że nie ma miejsc w samolocie. W trakcie naszego pobytu zmienili się rezydenci i godzina dyżuru było by ok tylko że o 8 rano wisiała kartka że spotkanie o 10:45 na które przyszliśmy i wówczas wisiała kartka że nowy Rezydent spotkanie 9:00 czyli przyjechal powiesił kartkę i odjechał. Dzwoniliśmy do niego i pytaliśmy czemu tak zrobił jego odpowiedź on już dziś był w hotelu nie zamierza wracać informacje o powrocie w segregatorze. Nikt nam nie powiedział o której pokój opuścić a wylatywaliśmy 22:50. W efekcie o 13-tej odalismy pokój kazali nam dopłacić 15 $ bo powinniśmy oddać pokój o 12 obcięli opaski i zabrali nam bagaże mówiac że jeśli tego nie zapłacimy to nam go nie wydadzą i wzywają policję. Wiele by jeszcze pisać jakie spotkały nas tam traumatyczne historie . Infolina też nie pomogła ogólnie porażka to biuro. A jeszcze jedna ważna informacja cały autokar ludzi z którymi jechaliśmy na lotnisko był zbulwersowany warunkami swoich wczasów z tym biurem No to naprawdę jest mega nieprofesjonalne.
Czy jest sens składać reklamacje mimo upływu terminu na jej zgłoszenie? Akurat minął o 1dzien za dużo. Wg ustawy o imprezach turystycznych mamy 3lata na roszczenia to jak to jest?
Ach ten jeden dzień… Trudno, ale spróbuj swoje wystąpienie nazwać wezwaniem do zapłaty (jeżeli towarzyszy mu zapłaty rekompensaty), wyznacz termin (np. taki jak w umowie – 30-45 dni), dodaj deklarację, że brak zapłaty będzie oznaczał skierowanie sprawy do sądu i gotowe! Należy założyć, że jeżeli nie odpowiedzą lub oddalą pismo pozamerytorycznie (np. z uwagi na to, że zostało wniesione po terminie zarezerwowanym dla reklamacji), to uczynią to w ciężar swojego ryzyka, że faktycznie pójdziesz ze sprawą do sądu (a na to – czyli złożenie pozwu o zapłatę do sądu – masz 3 lata). Pamiętaj, że warto spróbować.
Kupiliśmy imprezę turyst. W października na przyszły rok na koniec czerwca. Godziny lotu nie były wtedy podane. Po nowym roku podali nam godzinę 19.00 . Krzywdząca, bo tracimy cały dzień . Próbowaliśmy zmienić , była odmowa. Do hotelu dotarliśmy o 2 w nocy , czyli był to już drugi dzień imprezy. Po złożeniu reklamacji Coral broni się, ze pierwszy i ostatni dzień imprezy przeznaczone są na podróż. A , ze nam wszedł nawet drugi dzień to zrozumiałe bo podróż samolotem i transfer musza trwać odpowiedni czas. Czy ja mam podstawę do roszczenia za stracone dni? Zaznaczę, ze podróż powrotna także sprawiła stratę dnia, gdyż o 11 już zabrano nas z hotelu.
Dziękujemy za wiadomość, jednak będzie lepiej jak poznamy wszystkie szczegóły Pani sprawy i jej dokumentację. Proszę spojrzeć na nasza usługę „konsultacje” – czy nie zdecydowalibyście się Państwo na wykonanie takiego zlecenia do naszej kancelarii???