Reklamacja

Napiszemy Twoją reklamację

Sprawdź ceny

Zrobimy to za Ciebie

Nie masz czasu ani ochoty wracać pamięcią do nieudanych wakacji, ale złość i poczucie krzywdy nie pozwalają Ci zapomnieć o zmarnowanym urlopie? A może nie czujesz się
na siłach w starciu z touroperatorem i gubisz się w kwestiach prawnych? Jeśli tak, mamy dla Ciebie propozycję. Napiszemy Twoją reklamację. Po prostu.

Co daje złożenie reklamacji?

Perspektywę szybkiego rozwiązania sprawy

Tryb reklamacyjny to w tej chwili najszybszy sposób na pozasądowe rozwiązanie sporu z biurem podróży – co więcej, większość touroperatorów wręcz zastrzega, że nie wyraża zgody na inne, np. dotyczące sporów konsumenckich.

Złożenie reklamacji w odpowiedniej formie i terminie daje szansę na stosunkowo szybkie porozumienie się biurem. Z kolei nie zastosowanie tego trybu pozwala touroperatorowi pozostawić Twoją sprawę bez oficjalnego wyjaśnienia.

Szansę na nawet kilka tysięcy rekompensaty

Z tytułu niezgodności w wykonaniu umowy przysługują Ci trzy roszczenia – obniżenie ceny, odszkodowanie i zadośćuczynienie za zmarnowany urlop.

Jeśli wiec przez brak profesjonalizmu touroperatora tracisz nie tylko swój cenny wakacyjny czas, ale i pieniądze, warto jest wystąpić o rekompensatę. Jej wysokość w znacznym stopniu zależy od konkretnych okoliczności, jednak umiejętne negocjacje pozwalają na uelastycznienie tych wartości.

Możliwość dochodzenia kwot za opóźniony lub odwołany lot

Pamiętaj, że w trybie reklamacyjnym możesz także dochodzić od biura podróży roszczeń związanych z opóźnionym lub odwołanym lotem, a także uszkodzeniem lub zagubieniem bagażu przez linie lotnicze.

Jeżeli zatem Twój przelot stanowi część imprezy turystycznej, to za wszystkie te niedogodności odpowiadają zarówno przewoźnik, jak i Twoje biuro podróży. Dzięki temu masz szansę na coś więcej niż tylko kwoty z „unijnego ryczałtu” od linii lotniczych.

Sprawdź ceny

Dlaczego my?

W skrócie – bo się na tym znamy, bo zrobimy to szybciej, oszczędzając Twój czas.
Bez stresu.

Pytania?

Ile mam czasu na złożenie reklamacji?

Kilkanaście lub kilkadziesiąt dni od powrotu z wakacji, w zależności od tego, jak zostało to ustalone w Twojej umowie z biurem podróży.

Uwagi praktyczne: wiele biur podróży zastrzega w swoich umowach, że reklamacje złożone po terminie nie będą w ogóle rozpatrywane, przez co możesz bezpowrotnie stracić szansę na polubowne (pozasądowe) rozwiązanie swojej sprawy. Dlatego ustalenie właściwego terminu jest ważne przy wyborze najkorzystniejszego dla siebie wariantu – Standard, Express lub Premium.

W jaki sposób mogę ustalić ile mam czasu na wniesienie reklamacji?

Informacje na ten temat znajdziesz w swojej umowie z biurem podróży. Pamiętaj: (a) od 1 lipca 2018 r. nie ma już jednego, stałego dla wszystkich biur podróży ustawowego terminu na wniesienie reklamacji; (b) termin jest zazwyczaj umieszczony w Ogólnych warunkach uczestnictwa w imprezach turystycznych (OWU); (c) biura podróży nie zawsze posługują się pojęciem „reklamacja” – dlatego szukaj też wyrazów podobnych, np. „skarga”, „żądanie”, itp. (d) wykorzystaj opcję „znajdź” (lub podobną), dostępną w formacie w jakim zapisany jest Twój dokument i wpisz część szukanego wyrazu, np. „reklamac…” – to powinno pomóc w odszukaniu terminu na wniesienie reklamacji, (e) jeśli masz problem z ustaleniem terminu wniesienia reklamacji, po prostu skontaktuj się z nami.

Czy jeśli nie złożę reklamacji lub złożę ją po terminie nie będę mieć prawa do dochodzenia rekompensaty od biura podróży?

Nie, postępowanie reklamacyjne jest dobrowolne. Jednak warto pamiętać o tym, że jeżeli Twoja umowa z touroperatorem przewiduje ten tryb polubownego rozwiązywania sporów, to raczej na pewno jego nie przeprowadzenie będzie zarzutem biura podróży w przypadku, gdy wystąpisz przeciwko niemu od razu na drogę sądową.

Uwagi praktyczne: (a) pamiętaj, że to Ty będziesz sponsorem postępowania sądowego, a koszty zostaną Tobie zwrócone dopiero w przypadku wygranej z biurem podróży – warto jest zatem wykorzystać tańsze, polubowne sposoby rozwiązania sporu; (b) wiele umów zawiera wprost postanowienia, w których biura podróży przyznają sobie uprawnienia nie rozpatrywania pism składanych z uchybieniem procedury reklamacyjnej. Jeśli więc pominiesz etap reklamacji lub złożysz ją po terminie i biuro podróży dopiero przed sądem będzie miało szansę ustosunkować się do sprawy, może się okazać, że powództwo jest w dużej mierze chybione (i jako takie zostanie oddalone). A to narazi Cię na niepotrzebny stres i koszty, które w części oddalonej nie zostaną zwrócone.

Dlaczego mam płacić za zlecenie reklamacji, skoro mogę to zrobić samodzielnie?

Nasza reklamacja jest kompletna na wszystkich płaszczyznach – nie tylko punktujemy niezgodności w wykonaniu umowy i przedstawiamy naruszenia konkretnych przepisów, ale też opisujemy oczekiwania i emocje, jakie towarzyszyły Tobie podczas nieudanych wakacji. Uchwycenie i wycena szkód niematerialnych wymagają bowiem wyczucia, wiedzy i doświadczenia. Przygotowana przez nas reklamacja to także gotowy materiał do wykorzystania przed sądem – w przypadku takiej konieczności i Twojej decyzji.

Kto napisze moją reklamację?

Twoją reklamację przygotuje i podpisze doświadczony radca prawny, specjalizujący się w prawie turystycznym i jednocześnie rozpoznawalny na rynku usług turystycznych. Nie korzystamy z gotowców – pismo będzie opowiadało prawdziwą historię Twojego nieudanego urlopu, pokazując jakie były Twoje oczekiwania związane z wyborem konkretnego kierunku, hotelu i touroperatora i dlaczego należy Ci się rekompensata w określonej kwocie. Wszystko to po to, by skłonić biuro podróży do podjęcia satysfakcjonujących dla Ciebie działań.

Jakich kwot mogę się domagać od biura podróży?

Będzie to zawsze uwarunkowane konkretnymi okolicznościami Twojej sprawy. Jednak dla określenia skali możliwości, warto jest zwrócić uwagę na pułap odpowiedzialności biur podróży. Po pierwsze z tytułu odszkodowania – biura podróży mają ustawowy zakaz ograniczania swojej odpowiedzialności poniżej kwoty stanowiącej trzykrotność całkowitej ceny imprezy turystycznej. Po drugie, masz prawo ubiegać się także o zadośćuczynienie z tytułu poczucia zmarnowanego urlopu, którego wysokość jest nielimitowana. Skomplikowane? Pomożemy Ci jak najtrafniej wycenić roszczenia.

Na jaką formę rekompensaty mogę liczyć od biura podróży?

Najbardziej pożądaną jest forma pieniężna – jest ona najbardziej uniwersalna, bo pozwala na dowolne jej wykorzystanie. Jeżeli jednak nie straciłeś definitywnie zaufania do danego biura podróży, warto jest rozważyć przyjęcie (choćby częściowej) rekompensaty w voucherach na przyszłe usługi tego touroperatora. Może to pomóc w przyznaniu nominalnie wyższej rekompensaty.

Ile czasu może potrwać procedura reklamacyjna?

Od 1 lipca 2018 r. nie ma już jednego, stałego dla wszystkich biur podróży ustawowego trybu reklamacyjnego, więc terminy na wniesienie reklamacji oraz odpowiedzi na nią mogą się różnić – w zależności od biura podróży oraz treści Twojej umowy – i będą zazwyczaj wynosić po kilkadziesiąt dni. Należy zatem przyjąć, że procedura zajmie minimum 3 miesiące. Ale dołożymy starań, aby trwała niewiele dłużej.

Jakich dokumentów potrzebujecie do przyjęcia zlecenia?

Przede wszystkim: (a) podpisanego przez Ciebie pełnomocnictwa; (b) Twojej umowy z biurem podróży – chodzi tu o wszystkie dokumenty, których zapoznanie się pokwitowałeś podpisem i które otrzymałeś przed lub po zawarciu umowy; (c) wszelkich informacji dodatkowych czyli e-maili, ulotek, katalogów itp., które otrzymałeś od touroperatora, przewoźnika i hotelu; (d) Twojego zgłoszenia niezgodności (wad w wykonaniu umowy), którego mogłeś dokonać niezwłocznie po ich stwierdzeniu (czyli zazwyczaj jeszcze w czasie swojego urlopu); (e) dowodów Twojej niedoli – a więc zdjęć, filmów, pism, e-maili, sms-ów, print screenów, danych świadków, itp.;

Nie zapomnij też podać nam swoich danych kontaktowych. To ważne, żebyśmy poznali historię Twoich nieudanych wakacji – począwszy od motywów, jakimi kierowałeś się  przy wyborze oferty tego konkretnego biura podróży, poprzez przebieg podróży, a potem całego urlopu, rzeczywisty standard hotelu i jakość obsługi oraz wsparcia ze strony biura podróży, rezydenta i przewoźnika.

Nie przejmuj się, jeżeli okaże się, że coś umknęło Twojej uwadze. Rozumiemy stres i emocje związane z nieudanym urlopem – wszystko sprawdzimy, skontaktujemy się z Tobą i poprosimy o uzupełnienie.

Chyba mam aż 3 lata na złożenie reklamacji, dlaczego więc wprowadziliście tryby EXPRESS i PREMIUM?

Bo informacja o 3-letnim okresie na złożenie reklamacji to błędny skrót, który niestety powtarza większość mediów. 3 lata to czas, po którym przedawnia się możliwość dochodzenia roszczeń od biura podróży. Termin na wniesienie reklamacji jest zdecydowanie krótszy – wynosi zazwyczaj kilkadziesiąt dni od Twojego powrotu z wakacji i jest uregulowany w Twojej umowie z biurem podróży. Jeśli nie zachowasz tego terminu, daje to biurom podróży szansę na pozostawienie Twojej sprawy bez wyjaśnienia. Dlatego możemy napisać reklamację w Twoim imieniu  – nie tylko dobrze, ale i szybko. Jeżeli termin na wniesienie reklamacji daje nam możliwość przygotowania i wniesienia pisma w ciągu 14 dni od przyjęcia zlecenia – możesz skorzystać z wygodnego trybu STANDARD. Jeżeli chcesz lub potrzebujesz abyśmy zrobili to w ciągu 7 dni – wybierz usługę EXPRESS. Jeżeli sytuacja wymaga zachowania terminów ustalonych indywidualnie i wolisz całość kontaktów z biurem podróży zrzucić na nas – mamy dla Ciebie wersję PREMIUM! Ty decydujesz.

Co, jeśli po wybraniu trybu STANDARD lub EXPRESS, okaże się, że będę potrzebować przygotowania dodatkowych pism w mojej sprawie?

W takim przypadku możemy zaproponować Ci rozliczenie w stawce godzinowej w cenie 150 zł/ godz. Ale równie dobrze możesz je przygotować samodzielnie na podstawie naszych konsultacji, co może okazać się dla Ciebie tańszym i wygodniejszym rozwiązaniem. Wybór wciąż należy do Ciebie.

Czy podane ceny są kwotami netto czy brutto?

Chcąc oszczędzić Twój czas zawsze podajemy kwoty brutto.

Jak mogę pomóc w swojej sprawie?

Mów i pisz prawdę.

Jak wygląda cały proces?

1. Sprawdź termin i wybierz odpowiedni wariant

Koniecznie sprawdź w swojej umowie z biurem podróży, ile masz czasu na złożenie reklamacji! Pamiętaj, że termin nie jest długi i biegnie od momentu Twojego powrotu. Dlatego im szybciej się zdecydujesz, tym więcej czasu mamy na realizację usługi. A Ty szansę na wybór tańszego wariantu.

2. Wypełnij formularz i dokonaj płatności

Po wybraniu właściwej usługi i umieszczeniu jej w koszyku, wypełnij formularz zamówienia i dokonaj płatności. Dla Twojego komfortu i bezpieczeństwa transakcja realizowana jest przez serwis Przelewy24.

3. Prześlij nam komplet dokumentów

Po dokonaniu płatności otrzymasz e-mail z potwierdzeniem zawarcia umowy. Wtedy też zaczynamy pracę, a Tobie przesyłamy listę dokumentów i materiałów związanych z nieudanym urlopem, na podstawie których napiszemy Twoją reklamację.

4. Jesteśmy już do Twojej dyspozycji

Piszemy Twoją reklamację, a Ty masz możliwość konsultacji z naszym radcą prawnym. Pamiętaj, im szybciej doślesz nam swoje dokumenty, tym konkretniej będziemy mogli porozmawiać o Twojej sprawie. Jesteśmy po Twojej stronie. Po prostu.

Co mówią nasi klienci?

Informację o wypłacie nam odszkodowania odebraliśmy z satysfakcją zabarwioną poczuciem dobrze spełnionego obowiązku! Raz jeszcze dziękujemy.- Elżbieta i Andrzej
Serdecznie polecam:) Jestem w 100% usatysfakcjonowana ze współpracy, jedyne czego żałuję to to, że o pomoc zwróciłam się zbyt późno bo mogliśmy odzyskać dużo więcej pieniędzy:)- Jola z rodziną
Pismo bardzo profesjonalne i zgodne z naszymi ustaleniami. Bardzo dziękuję za tak obszerne przygotowanie.- Marta
Zostałem wysłuchany i zrozumiany, a potem dostałem do ręki bardzo profesjonalnie przygotowaną reklamację.- Adam

Sprawdź termin

Reklamację możesz złożyć tylko w określonym czasie od dnia swojego powrotu. Dlatego przed wyborem wariantu sprawdź terminy
w swojej umowie z biurem podróży.

Zdecyduj, którą opcję wybierasz?

Standard

369 PLNczas złożenia reklamacji: 14 dni od przyjęcia zlecenia
  • w cenie:
  • analiza Twojej sprawy i przesłanych dokumentów
  • przygotowanie reklamacji w ciągu 14 dni od przyjęcia zlecenia
  • gratis:
  • do 60 minut telefonicznych konsultacji z radcą prawnym
  • wniesienie przygotowanej reklamacji w ciągu
    14 dni od przyjęcia zlecenia
  • rekomendacje dot. kolejnych kroków w sprawie
  • dalsza korespondencja z biurem podróży
  • pomoc radcy prawnego w negocjacjach

Standard Express

479 PLNczas złożenia reklamacji: 7 dni od przyjęcia zlecenia
  • w cenie:
  • analiza Twojej sprawy i przesłanych dokumentów
  • przygotowanie reklamacji w ciągu 7 dni od przyjęcia zlecenia
  • gratis:
  • do 120 minut telefonicznych konsultacji z radcą prawnym
  • wniesienie przygotowanej reklamacji w ciągu
    7 dni od przyjęcia zlecenia
  • rekomendacje dot. kolejnych kroków w sprawie
  • dalsza korespondencja z biurem podróży
  • pomoc radcy prawnego w negocjacjach

Oferta Premium

689 PLNczas złożenia reklamacji: ustalany indywidualnie
  • w cenie:
  • analiza Twojej sprawy i przesłanych dokumentów
  • przygotowanie reklamacji w indywidualnie uzgodnionym terminie
  • gratis:
  • nielimitowany czas telefonicznych konsultacji z radcą prawnym
  • wniesienie reklamacji w indywidualnie uzgodnionym terminie
  • rekomendacje dot. kolejnych kroków w sprawie
  • dalsza korespondencja z biurem podróży
  • pomoc radcy prawnego w negocjacjach
Napiszemy Twoją reklamację!