Klienci biur podróży już od wielu miesięcy czekają na zwrot pieniędzy od swoich touroperatorów. I to właśnie do nich biura kierują teraz pisma i komunikaty wskazujące, że jedyną drogą do odzyskania pieniędzy jest złożenie wniosku do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. To nieprawda. Udział w skomplikowanej i czasochłonnej procedurze przed UFG to... Czytaj więcej →
Lis
05
Wrz
30
1 października wchodzi w życie większość przepisów tzw. mikrotarczy dla turystyki – ustawy, która znów dość znacząco zmieni relacje pomiędzy klientami biur podróży, a touroperatorami. Z informacji przesyłanych nam przez naszych czytelników wiemy, że wielu touroperatorów już od pewnego czasu odmawia swoim klientom zwrotu pieniędzy. I to nawet wtedy, gdy... Czytaj więcej →
Wrz
15
Czy Itaka, czekając na zmianę przepisów, ponownie zignoruje obowiązujące prawo i opóźni zwroty pieniędzy swoim klientom? Chodzi o zwroty wpłat na wycieczki, które się nie odbyły. Dlaczego? Bo na przełomie lutego i marca, na podstawie istniejących przepisów, umowy zostały wypowiedziane przez klientów lub rozwiązane przez biuro podróży. Wszystko w związku... Czytaj więcej →
Sie
06
Katarzyna Bartman, na łamach portalu Money.pl opisuje historię klientów biura podróży Exim Tours, którzy wykupili wakacje na Cyprze Północnym. Jednak w związku z notowanym wzrostem zakażeń COVID-19 władze tej części wyspy wprowadziły m. in. obowiązek dwukrotnego przechodzenia testów na obecność koronawirusa. A to znacząco zwiększa koszty wycieczki. I dlatego klienci... Czytaj więcej →
Lip
30
Polscy turyści, klienci biur podróży utknęli w Czarnogórze. Od 29 lipca wstrzymano bezpośrednie połączenia lotnicze do Polski przewoźników wskazanych w ich umowach z organizatorami. Ci, którym turnus właśnie się kończy, nie wiedzą jak wrócić do domu. Tym, którzy dopiero zaczęli wakacje, skraca się pobyt i nakazuje wracać. Sytuacja jest niewątpliwie... Czytaj więcej →
Lip
06
Wykupiliście wakacje w biurze podróży? Wylecieliście zagranicę na krótko przed 13 marca? Być może, z uwagi na COVID-19, mieliście obawy, czy polecieć, ale organizator zapewniał, że wszystko jest pod kontrolą? Po dotarciu na miejsce okazało się, że musicie wracać? Czy w takim wypadku możecie domagać się zwrotu pieniędzy za niewykorzystane... Czytaj więcej →
Maj
08
W ostatnim czasie (7 maja 2020 r.) mieliśmy okazję odpowiadać na żywo na Wasze pytania zadawane na antenie Polsat News. Jednak ograniczony czas audycji nie pozwolił nam na dokończenie odpowiedzi na ważne i ciekawe zagadnienie – letnie wakacje wykupione już wcześniej w Polsce w kontekście sytuacji COVID-19 i możliwości szybszego... Czytaj więcej →
Kwi
10
Cz. 3 – ważne terminy w czasach COVID-19. Specustawa uchwalona w związku z COVID-19 zmieniła także ustawę o imprezach turystycznych i PUT. I to na niekorzyść klientów. M. in. o ponad pół roku wydłużyła touroperatorom termin na zwrot pieniędzy wpłaconych przez klientów. Czy zmieniła także Waszą sytuację? I jak oceniać... Czytaj więcej →
Kwi
02
Cz. 2 – problemy rządzących z dyrektywą. Po raz kolejny chcemy zająć się mechanizmem specustawy dotyczącej turystyki i zapisem „180 dni”. Przypomnijmy, że zapis ten modyfikuje dotychczasowe zasady rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej przez biuro podróży lub klienta. I tym samym mocno wpływa na termin zwrotu podróżnym ich... Czytaj więcej →
Mar
31
Cz. 1 – problemy rządzących z matematyką. Dziś wyjaśniamy przyjęty przez Sejm i biura podróży mechanizm modyfikacji zasady odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania. I tym samym próbę zmiany terminów na zwrot pieniędzy wpłaconych przez klientów. Modyfikacja dokonywana ma być specustawą (tu znajdziecie jej projekt) w ramach tzw. „Tarczy Antykryzysowej”. Specustawa... Czytaj więcej →