Wykupiliście wakacje w biurze podróży? Wylecieliście zagranicę na krótko przed 13 marca? Być może, z uwagi na COVID-19, mieliście obawy, czy polecieć, ale organizator zapewniał, że wszystko jest pod kontrolą? Po dotarciu na miejsce okazało się, że musicie wracać? Czy w takim wypadku możecie domagać się zwrotu pieniędzy za niewykorzystane... Czytaj więcej →
lip
06
maj
08
W ostatnim czasie (7 maja 2020 r.) mieliśmy okazję odpowiadać na żywo na Wasze pytania zadawane na antenie Polsat News. Jednak ograniczony czas audycji nie pozwolił nam na dokończenie odpowiedzi na ważne i ciekawe zagadnienie – letnie wakacje wykupione już wcześniej w Polsce w kontekście sytuacji COVID-19 i możliwości szybszego... Czytaj więcej →
kwi
10
Cz. 3 – ważne terminy w czasach COVID-19. Specustawa uchwalona w związku z COVID-19 zmieniła także ustawę o imprezach turystycznych i PUT. I to na niekorzyść klientów. M. in. o ponad pół roku wydłużyła touroperatorom termin na zwrot pieniędzy wpłaconych przez klientów. Czy zmieniła także Waszą sytuację? I jak oceniać... Czytaj więcej →
kwi
02
Cz. 2 – problemy rządzących z dyrektywą. Po raz kolejny chcemy zająć się mechanizmem specustawy dotyczącej turystyki i zapisem „180 dni”. Przypomnijmy, że zapis ten modyfikuje dotychczasowe zasady rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej przez biuro podróży lub klienta. I tym samym mocno wpływa na termin zwrotu podróżnym ich... Czytaj więcej →
mar
31
Cz. 1 – problemy rządzących z matematyką. Dziś wyjaśniamy przyjęty przez Sejm i biura podróży mechanizm modyfikacji zasady odstąpienia od umowy lub jej rozwiązania. I tym samym próbę zmiany terminów na zwrot pieniędzy wpłaconych przez klientów. Modyfikacja dokonywana ma być specustawą (tu znajdziecie jej projekt) w ramach tzw. „Tarczy Antykryzysowej”. Specustawa... Czytaj więcej →
mar
19
Komisja Europejska wydała dziś (19 marca 2020) bardzo ważny komunikat – zarówno dla organizatorów turystyki i ich klientów. Wskazała krajom członkowskim jak w tym wyjątkowym dla wszystkich czasie interpretować Wasze prawa oraz obowiązki biur podróży. To ważny głos w sprawie, który w polskiej rzeczywistości, zbiega się z pracami rządu nad... Czytaj więcej →
mar
16
Dziś zwracamy się do tych wszystkich klientów biur podróży, którzy przebywają za granicą – czekając na powrót do Polski. Wiemy, że niektórzy z Was już doświadczają kwarantanny. Dlatego, że w kilku hotelach stwierdzono już przypadki zarażenia koronawirusem COVID-19. Bardzo często o kwarantannie NIE dowiadujecie się od swoich touroperatorów. A informacje... Czytaj więcej →
mar
06
Pytanie do prawnika Chcę zrezygnować z wykupionej wycieczki w biurze podróży i ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów. Jak to zrobić? Odpowiada Bartosz Kempa, radca prawny i ekspert serwisu Zmarnowanyurlop.pl Wskażę 4 sposoby. Po pierwsze - jeśli podjąłeś już decyzję o rezygnacji, możesz jak najszybciej p i s e m... Czytaj więcej →
lut
25
Informacje o koronawirusie (Covid-19) zaczynają docierać już nie tylko z dalekiej Azji, ale też z miejsc, które w czasie ferii zimowych i sezonu narciarskiego cieszą się wśród Polaków szczególną popularnością. Lombaria, Wenecja Euganejska, Piemont, Emilia-Romania oraz region Friuli-Wenecji Julijskiej – to stąd dochodzą do nas coraz bardziej niepokojące wiadomości o... Czytaj więcej →
lut
18
Planowanie wakacji, urlopów i wyjazdów może być równie przyjemne, jak szykowanie się do podróży i ostatecznie sam wypoczynek. Ale zdarza się też tak, że plany biorą w łeb, że trzeba je odwoływać lub modyfikować. A w najgorszym razie, że musimy z nich zrezygnować. Nie z naszej winy, ale z powodu... Czytaj więcej →