Czy wiecie, że wiele biur podróży zastrzega, że nie wyraża zgody na rozwiązywanie sporów konsumenckich w trybie innym niż reklamacja lub sąd?
Tym bardziej trzeba zrobić to dobrze i napisać takie pismo, które będzie jednocześnie mówiło – ten klient wie, jakie ma prawa i nie zawaha się ich użyć… 👍👍👍
Im bowiem lepiej przygotowana jest reklamacja (i celniej punktuje niezgodności z umową), tym bardziej precyzyjnej odpowiedzi wymaga od touroperatora.
Co daje złożenie reklamacji do biura podróży?
✅ Przede wszystkim szansę na stosunkowo szybkie i polubowne (bo pozasądowe) rozwiązanie sprawy związanej z poczuciem zmarnowanego urlopu.
✅ Daje też szansę na zapłatę przez biuro podróży należnego odszkodowania czy zadośćuczynienia, których kwoty mogą sięgać nawet tysięcy złotych.
Co jeszcze?
My wiemy też, że odpowiedź biura na reklamację pozwala uzyskać oficjalne wyjaśnienia touroperatora w związku z Waszą sprawą, co ma ogromne znaczenie wtedy, kiedy jednak decydujemy się walczyć o rekompensaty np. w sądzie. Można wtedy celniej przygotować powództwo.
Pamiętajcie też, że negatywna odpowiedź (bo takie też będą) nie zamyka Wam możliwości dalszego ubiegania się o roszczenia. Dlatego, niezależnie, czy za naszym pośrednictwem czy samodzielnie, zawsze będziemy rekomendować Wam złożenie reklamacji.
Szukacie informacji o tym, jak reklamować nieudane wakacje w biurze podróży Itaka, w biurze podróży Grecos Holidays, w biurze podroży TUI , w biurze podróży Exim Tours, w biurze podróży Neckermann oraz w biurze podróży Coral Travel (Wezyr Holidays)?
Już wkrótce na naszym blogu znajdziecie podpowiedzi jak reklamować nieudane wakacje u kolejnych touroperatorów.
Zapraszamy też na naszego Facebooka.