Czyli ciekawe wątki z naszego FP, Wasze pytania, komentarze, uwagi. Nasze (od) i (pod)powiedzi.
Spis treści:
- Skrócony czas wycieczek.
- Odwołany wyjazd z Rainbow.
- Nieuznana reklamacja przez Coral Travel.
- Problem z terminem w Itace.
- Jak możemy pomóc w sprawie Grecosa.
- Jak ponaglić Coral Travel do udzielenia odpowiedzi.
- Coral Travel – reklamacja złożona według przepisów ze „starej” ustawy.
1. Co jeśli pilot skraca ci czas wycieczek do 2-3 godzin? Gdy masz bilet całodzienne i nie możesz zrealizować wszystkich punktów programu? W dodatku jego zachowanie pozostawia wiele do życzenia??
Zmarnowanyurlop.pl Podstawą do reklamacji są zawsze wszystkie niezgodności pomiędzy postanowieniami umowy z biurem a tym co zastałaś na miejscu. Dodatkowo ważny jest cel Twojego wyjazdu. Jeżeli było nim właśnie zwiedzenie miejsca, które (choć objęte programem) zostało przez pilota pominięte, z dużym prawdopodobieństwem możesz starać się o zadośćuczynienie z tytułu poczucia tzw. zmarnowanego urlopu. Bo przecież właśnie zobaczenie t e g o miejsca (a nie żadnego innego) mogło być dla Ciebie n a j w a ż n i e j s z e!
2. Sytuacja wygląda tak. 25.09. mieliśmy lecieć z Neckermannem ale wiadomo jak się stało, czekamy na zwrot pieniędzy od ubezpieczyciela. Ale nie chcąc marnować urlopu zawarliśmy kolejną umowę na inną wycieczkę tym razem z Rainbow na 29.09. która dziś została przez nich odwołana. Od kogo mam dochodzić roszczenia o zepsuty urlop?
Zmarnowanyurlop.pl Nie znamy szczegółów Twojej sprawy. Jednak z opisu wynika, że obecnie masz dwie różne umowy – umowę z niewypłacalnym Neckermannem i umowę z Rainbow.
Jeżeli ta druga (z Rainbow) nie jest wykonywana – potencjalnym adresatem roszczeń z tytułu tej umowy jest właśnie touroperator z Łodzi. Jednak pamiętaj, że nie zawsze odwołanie imprezy turystycznej daje Tobie podstawę do żądania odszkodowania. Zwrot ceny – owszem. Ale możliwość dochodzenia przez Ciebie odszkodowania czy zadośćuczynienia zależeć będzie już od konkretnych okoliczności sprawy…
Przeczytaj też: Jak reklamować nie takie wakacje z Rainbow.
3. Witam , w sierpniu wyjechaliśmy z całą rodziną na wakacje do Tunezji. Wakacje wykupiliśmy przez stronę wakacje.pl u Coral Travel. Pobyt okazał się koszmarem, brud , robactwo itd . Napisaliśmy reklamacje do biura podróży , 31 .10.219 dostaliśmy informacje że reklamacja została nieuznana. Proszę o poradę co dalej mogę zrobić?
Zmarnowanyurlop.pl W takiej sytuacji mają Państwo dwa wyjścia. Po pierwsze odwołać się od decyzji touroperatora, po drugie skierować sprawę do sądu. Na to drugie macie Państwo 3 lata. To pierwsze z kolei będzie tańsze. Pomagamy naszym Klientom w przygotowaniu takich o d w o ł a ń lub przygotowujemy je za nich.
Sprawdź, jak reklamować zepsuty urlop w Coral Travel.
4. Witam, w odwołaniu od odpowiedzi na reklamację nie wyznaczyłam czasu odpowiedzi dla Itaki. Co powinnam zrobić w tej sytuacji? Napisać osobnego maila?
Zmarnowanyurlop.pl My składamy odwołanie w Itace e-mailem, ale zawsze jako załącznik do maila – chodzi tu o skan/pdf podpisanego przez nas pisma. Nie wiem, w jakiej formie złożyłaś odwołanie Ty – czy jako załącznik do maila, czy wyłącznie jako treść maila. I teraz – składając pismo do Itaki na cok@itaka.pl, CRM biura przyznaje Twojemu pismu numer zgłoszenia. Jeżeli zatem masz ten numer zgłoszenia, nr rezerwacji – możesz w kolejnym mailu napisać, że w nawiązaniu do poprzedniego (o nr zgłoszenia 1234567) prosisz/wnosisz/wzywasz (w zależności od Twojego nastawienia do Itaki) o jego rozpatrzenie i odpowiedź zwrotną w ciągu np. 30 dni od jego otrzymania. Jeżeli Twoje odwołanie to załącznik do maila (skan, pdf, stanowiący odrębne pismo) – uzupełnilibyśmy go taki akapit (dotyczący wyznaczenia terminu) i złożyli odwołanie raz jeszcze. Zgłoszenie dostanie nowy numer, ale to przecież nic złego… W ten sposób masz s z a n s ę na utrzymanie swojej sprawy w pewnych ryzach czasowych – po określonym przez Ciebie terminie możesz wprost domagać się reakcji. Trzecim rozwiązaniem jest nie robienie ze sprawa nic – zakładając dobrą wiarę w Itakę (że skoro przyjęło zgłoszenie to na nie odpowie).
Zobacz też: Jak reklamować nieudane wczasy z Itaką.
5. Mam problem z biurem podróży Grecos. Czy możecie mi jakoś pomoc? Nie uznali mojej reklamacji.
Zmarnowanyurlop.pl Dzień dobry, w takich sytuacjach naszym Klientom przygotowujemy odwołanie od takiego stanowiska. Jednak w tej chwili nie znamy Pani sprawy (w tym treści reklamacji i odpowiedzi na nią), dlatego proponujemy wykupienie usługi k o n s u l t a c j e. Jeżeli ocenimy, że Pani sprawa ma potencjał na dalsze dochodzenie roszczenia (a tym samym, na ponoszenie potencjalnych kosztów doradztwa) – zaproponujemy kolejne kroki i atrakcyjne rabaty.
Chcesz zlecić konsultacje prawne w swojej sprawie z biurem podróży? Możesz to zrobić online, bez wychodzenia z domu. Skorzystaj z naszego serwisu i bezpiecznych płatności Przelewy24.
O tym, jak reklamować wakacje zepsute przez biuro podróży Grecos piszemy tu.
6. Złożyłem reklamację w sprawie nieudanego urlopu do Coral Travel, po około 40 dniach (podobno mają 45 dni na rozpatrzenie reklamacji) dostałem negatywną odpowiedź, odwołałem się od tej decyzji w ciągu 14 dni. Dziś mija 32 dzień i nie mam żadnej odpowiedzi. Co teraz mam zrobić?
Zmarnowanyurlop.pl Coral Travel Polska nie wyznaczyło procedury (w tym terminów) odwoławczej w post. reklamacyjnym. Ponieważ nie znamy sprawy (w tym treści odwołania – nie wiemy, np. czy wyznaczył Pan termin na odpowiedź). Proponujemy skierować do CTP maila/pismo z prośbą o wyjaśnienie statusu sprawy.
7. Złożyłem reklamację do Coral Travel na „formularzu” znalezionym w internecie. Powołałem się w niej na przepisy „starej” ustawy o usługach turystycznych. Co teraz mam zrobić?
Zmarnowanyurlop.pl Coral Travel Polska zatrudnia prawników i lubi w takich sytuacjach zwrócić uwagę na to, że przywołana ustawa „nie mam mocy prawnej”. Jednak Pan nie jest prawnikiem i proszę sobie dać praw do takich błędów. Oczywiście, biuro podróży i tak ma obowiązek odpowiedzieć na taką reklamację. Jednak może być to dla CTP s y g n a ł , że raczej kiepsko orientuje się Pan w przepisach i próbować oddalić reklamację, nie odnosząc się do sprawy niemerytorycznie. Licząc na to, że nie zweryfikuje Pan swoich praw zgodnie z właściwymi przepisami. Dlatego, jeżeli nie jest się prawnikiem, naprawdę w a r t o zlecić napisanie reklamacji prawnikowi, który od początku oprze sprawę o właściwe przepisy i właściwie oceni potencjał Pana sprawy (w tym zasadność i wysokość roszczenia).
Nie znaleźliście odpowiedzi na swoje pytanie? Napiszcie do nas.
Jeśli chcecie czytać więcej podobnych artykułów polubcie naszą stronę na Facebooku.